ВСИЧКИ РАЗДЕЛИ
40 резултата в 13 текста от 8 книги
КЛИКНЕТЕ ТУК, ЗА ДА СКРОЛНЕТЕ НАДОЛУ КЪМ РЕЗУЛТАТИТЕ

Елеазар Хараш – лекции
4 резултата в 2 текста от 2 книги

Елеазар Хараш – книги
34 резултата в 10 текста от 6 книги

Елеазар Хараш – интервюта
0 резултата в 0 текста от 0 книги

Елеазар Хараш – предговори
2 резултата в 1 текста

Елеазар Хараш за Старците
0 резултата в 0 текста от 0 книги

Елеазар Хараш – В Храма на Учителя
0 резултата в 0 текста от 0 книги

Елеазар Хараш - Съставител - Из Словото на Учителя Беинса Дуно
0 резултата в 0 текста от 0 книги

Словото на Учителя Беинса Дуно
Стандартно търсене
40 резултата, за 'ал ГАЗАЛИ'.
  1. ДВАДЕСЕТ И ЧЕТИРИТЕ СТАРЦИ - (идея за размишление)

    Мистиците са една степен над посветените. Но трябва да кажа, че има три вида мистици. Има мистици на сърцето, мистици на волята, мистици на ума. Има съвършени мистици и на ума, и на сърцето, и на волята. Примерно Ганди е мистик във волята, но не и мистик в ума и в сърцето. Някога ще придобие и там мистерията на Любовта, тъй като мистичната област е област на висшата Любов. Има някои, които са мистици в ума — Толстой. Има други, които са мистици в сърцето — има такъв мистик, казва се Екхарт, един от големите немски мистици. Има съвършени мистици, но те са две степени. Съвършен мистик е Сведенборг, за който ще говорим след време повече, и днес ще кажем нещо. Но и Учителят, и Христос, и Лао Дзъ са също съвършени мистици, но те са от по-високата степен. Както виждате, има много различия. Има мъдреци, които са посветени, има мъдреци, които не са посветени. Преди време ви бях загатнал, Конфуций е мъдрец, но не е посветен в Тайната на живота. Има си причини. Лао Дзъ го наричат мъдрец, но той не е мъдрец, както ще видим накрая, ще завършим с него, той е един от двадесет и четирите Старци. Никой не може да нарече Старците мъдреци. Те имат Мъдрост, те са Принципи на Мъдростта, но те са нещо много повече, както ще разберем после. Те носят нещо друго, освен Мъдрост, тяхната сила се намира на друго място. След време аз подробно ще се спирам на тези неща. Има и мъдреци от друг род съвършенство. Съвършен мистик е Ал Газали. Той е писал два вида книги. Едната е за философите да се забавляват, казва се “Опровержение на философията”, а другата е за Бога, за Скрития в скритото, но тази книга той я тълкува само пред свои ученици, а на другите разкрива други неща. Има над триста арабски мистици. Мистиците за разлика от посветените живеят много дълбоко в сърцевината на Любовта. Те не са като поетите, които чакат, като ги вдъхнови нещо и пишат. Мистикът е самият той вдъхновение, понеже е постигнал сливане с Любовта, докато много посветени са на граница между четвърто и пето тяло. Някои от тях живеят в Любовта, но зависи от тяхната нагласа. Някои нямат за цел Любовта, а знанието и затова нямат пълнота. Всички мистици имат пълнота, но тя е на три степени. Както казах, пълнота някои имат на ума, други на сърцето, трети на волята. А съвършените мистици от първата степен имат пълнотата на блаженството. Обаче най-висшите мистици, като Учителя и Лао Дзъ, не се занимават с блаженството, тъй като, Учителят е дал една мярка, блаженството е ограничение, особено когато блаженството се срещне с лицето на Истината, Учителят казва, че то е като сянка. После ще кажа нещо и по този въпрос.

    НАУКАТА ЗА МЪЛЧАНИЕТО - (лекция 19)

    Истинското мълчание е синоним на чистото съзнание. И Учителят казва: “Само чистото съзнание може да създаде истинско ученичество — новият човек”. Всичко преди това е подготовка. Този, който иска да открие Царството Божие, което е едно друго име на свободата, той трябва да намери своето истинско мълчание, т.е. своето вътрешно уединение, защото Истината е нещо безмълвно и абсолютно. Мълчанието изработва — според арабските мистици — правилния поглед за живота. Ето защо е много важно, тук бих казал, че е много по-важно от златото, защото златото не може да изработи тази идея и това качество. Мълчанието изработва правилния поглед за живота. А според арабските мистици и специално според Ал Газали правилно насоченият поглед побеждава кармата, побеждава съдбата. Той казва така: “Съдбата не е реалност, ако се насочиш изцяло към Истината”. И това е наистина така.

  2. Истинският суфи е мистик. Що е мистик според суфи? Мистик значи очистване на съзнанието от всички сътворени неща, т.е. в сърцето ти трябва да остане само Бог, единственият компромис, който правят, и никой друг. Това означава мистик, той наистина става такъв човек – мистик. Всичко това означава, че ако се разбере дълбоко един закон, даден от Ал Газали, а той гласи: “Само Бог е достоен за истинска Любов”, ако хората бяха намерили първо Него, всичко друго щеше да им се нарежда постепенно все по-хубаво и по-хубаво. Но те търсят първо човека или нещо друго; някои търсят животни. “Има само Бог” – това е целият суфизъм. Бог е същността на всички неща. Суфите казват: “Всичко е Бог – реки, дървета, животни, гори, този, когото обичате и този, когото мразите – всичко е Бог.” Който разбере израза “Всичко е Бог”, ако дълбоко го разбере, това означава коренно преобразяване на живота. Другият път пак ще кажем нещо по този въпрос, когато ще говорим за тайната на веществото. Ние виждаме вещества, виждаме предмети; всъщност веществото не е вещество, то е скрита енергия и то е символ, означава отношения. Един предмет е даден да се види какви отношения имаш към други измерения, към енергията и към Бога. Всъщност няма вещество, но то е успяло да излъже чувството... Но другия път ще говорим по този въпрос, за да разберем по-дълбоко какво е Бог.

  3. Мюсюлмански Мистик