И когато узрееш в Древната си Същност, ще дойде Безвремие. И в едно от Безмълвията ти ще се яви Прамигът. И ще бъдеш осиян завинаги.
-
1. АФОРИЗМИ ЗА МИГА
1.1 Старците за Мига
Из Словото на Елеазар Хараш за Старците -
2. ИНТЕРВЮТА - 2019г.
2.1 24-те Старци са Мистерия от Абсолюта - 12.04.2019 г.
МЪДРОСТТА НА СТАРЦИТЕ -
3. АХАРАМА МОРДОТ ИН МАХАРИЯ - Съкровеномъдрието на Старците
3.1 АХАРАМА МОРДОТ ИН МАХАРИЯ
Съкровеномъдрието на Старците
Из Книгата „Път към Незнайната Премъдрост”
Кръщение в Мистерия и Безкрайност
Това, което се знае, е животът. Който е в живота, е привързан и към смъртта. Това, което се знае, е вечността. Този, който е във вечността, е привързан и към времето. Мъдростта е свързана с вечността, а Премъдростта е това, което отива отвъд вечността. Мъдрият е покръстен в Дух и Истина. Премъдростта е кръщение в Мистерия и Безкрайност.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Аз не направих нито крачка
Някога в далечното минало се беше появил древният океан. Ако аз бях стъпил с една крачка в него, аз щях да стана дух и същество от световете. Но аз не направих нито крачка, защото Безкрайността е моят Дом, а Мистерията е моят Баща.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Защо ми е дихание?
Някога в древното минало яви се Тайна до моето ухо и ми предложи: „Искаш ли да ти подаря дихание?” Аз отговорих: „Защо ми е дихание, което ограбва Безпределността?”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Нямам нужда от слънце
Някога в далечното минало яви се Тайна пред моето око и каза ми: „Искаш ли да ти подаря слънце, което да изгрява всеки ден пред тебе?” Аз отговорих: „Нямам нужда от слънце, защото аз изгрявам чрез себе си.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Не съм ли аз Тайнство преди духа?
Веднъж в древността яви се при мен Потаен Глас и ми каза: „Искаш ли да бъдеш посветен в тайната на духа?” Аз отговорих: „Нямам нужда от духа, защото духът има предели. Не съм ли аз Тайнство преди духа?”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Не съм ли аз Тайнство преди пътя?
И рече ми веднъж Тайният Глас: „Предлагам ти правия път.” И отговорих Му: „Пътят и безпътицата вървят заедно. И не съм ли аз Тайнство Предвечно, преди да е съществувал пътят?”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Това не ограбва ли моята Безпределност?
Яви се Тайният Глас в мене и рече: „Дарявам ти всички земни дарове и плодове.” И отговорих Му: „Не водят ли до дълъг, изнурителен път тези земни дарове и плодове и до придобиване на небесни дарове и плодове? А това не ограбва ли Тайнството на моята Безпределност?”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Любовта трябва да изгрее отвътре
И яви се Тайният Глас и ми рече: „Решил съм да ти дам в дар любовта за спасението на душите.” И отговорих Му: „Любов, която идва отвън, не е спасение. Любовта трябва да изгрее отвътре. И всеки, който я открие отвътре, той има вече истинския Храм.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Този, който те люби безпределно
Този, който те обича временно, е само съдружник в пътя към смъртта. Този, който те обича вечно, е само приятел, който те обогатява в Тайната на живота. Но този, който те люби безпределно, той е цялата Тайна на твоя път.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Имам в себе си Безкрайност и Безмълвие
И яви се Тайният Глас и ми каза: „Дарявам ти великата красота и предлагам ти завинаги да я носиш със себе си.” Отговорих: „Не е великата красота нещо, от което се нуждая, защото имам вътре в себе си Безкрайност и Безмълвие. Те никога не свършват. А когато вечността изтече, красотата свършва.”
Тайна, която е несподелена
Аз не се нуждая от дихание, път, дух и вечна красота. Аз се храня с Тайна, която е скрита в Тайната. Има Тайни, които са споделени със световете. Но аз се храня с Тайна, която е несподелена.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Не се радва нито на живота, нито на вечността
Когато обичаш до гроб, ти нямаш вяра. Когато обичаш вечно, ти си ограничен. Премъдрият не се радва нито на живота, нито на вечността. Премъдрият се радва на Безкрайността. Ето защо в сърцето му ухае Мистичен Извор.
Из Книгата „Път към Незнайната Премъдрост” - Раздел „Идващият Глас”
Най-чудното — Неузнаванието
И аз влязох, проникнах, проникнах през водата на морето, стигнах до пясъчното дъно и продължих още триста метра надолу. И в една малка пещера стоеше тя — тайната неизречена Книга, Книга отвъд времената. Древните я наричаха Безмълвната Книга. И веднъж един Древен ми каза: Щом си търсач, иди при Древната Книга и каквото ти каже тя, това е Тайната на твоя живот. — И ето, аз отидох и горещо жадувах. И поради това яви ми се от дълбините на Безмълвната Книга Глас и каза ми: „Ето ти Ключа. И това ще бъде Истината в твоя Път. Ти вече имаш Ключа, но не ти е дадено да Ме узнаеш.” И аз чух себе си из дълбините си да казвам: „Благодаря Ти за най-чудното, което срещнах в своя живот. А то е Харавомон — Неузнаванието.” То и досега ме учи да преброждам пътищата на Премъдростта.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Откъсна ми Тайна от Себе Си
И бях в скалата, и бях в своето уединение. И яви ми се Древният Глас, и ми каза: „Дарявам ти величието на световете и непрекъснатата хармония”. А аз Му рекох: „Аз не желая това, а искам само другото”. И тогава Древният Глас ми откъсна Тайна от Себе Си. И аз станах Незнаен в себе си и Незнаен в Него. И така аз сам станах другото.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Искам Твоята магия да повелява в мене
И бях в скалата, и бях във вглъбление. И яви ми се Тайнственият Глас, и каза: „Искам да ти дам магията. И ще бъдеш велик маг, защото магията е проникновение във всички светове. Магията е реална. Магията е повелителство.” И рекох на Тайнствения Глас: „Не искам да бъда велик маг. Не жадувам за повелителство. Но едно нещо искам.” И учуди се Гласът и каза: „Що е това?” „Искам да бъда в единство с магията. Искам Твоята магия, о, Древний, да повелява в мене. Защото магията е велик изкусител. Но когато Ти, о, Древний, я ръководиш, тя ще изявява единствено Твоето Величие. А аз искам само единство с Тебе, о, Изначалний.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Въздухът ми е наситен с неочакване
И бях в скалата, и бях отдаден в уединение. И размишлявах, и не размишлявах. И търсех дълбоко Тайната на Корена. И търсех, и изследвах, и изчезвах. И яви ми се Древният Тайнствен Глас, и каза ми: „О, Сине на Древността, какво очакваш?” И отговорих Му: „И ето, виж, въздухът ми е наситен с неочакване”. И каза ми Древният Тайнствен Глас: „Ето защо идвам при тебе. Ето защо съм сроден с тебе, защото в неочакването е Моят Дом.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Аз сам на себе си съм заповядал да извирам
И яви ми се Древният Глас, и каза ми: „Давам ти Себе Си, дарявам ти Себе Си”. И казах Му: „Великото не е даване, нито даряване. Аз сам на себе си съм заповядал да извирам от дълбините си.” И каза ми Древният Глас: „Ти си знавач на същността и ще се наречеш Ал Махор — Премъдрата Скритост”.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Тежко дишаше планината
И яви се Древният Глас, и ми каза: „Идвам при теб с голямо изпитание”. И казах Му: Роден съм отвъд всяко изпитание”. И тогава планината ме затисна, цялата ме затрупа. И голямо бе изпитанието. Но тежко дишаше планината, аз бях лекият. Научих сам себе си още от Древността да оставам всякога лек.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
За мен всичко е отворено
Яви ми се Древният Глас и ми каза: „Искаш ли да ти дам най-сияещото сърце, сърце, изтъкано от Древната Прасветлина? Това е най-живото сърце и то прекосява светове.” И казах на Древния Глас: „Не искам това сърце. То е врата, която трябва да отварям, за да влизам в световете. От прадревни времена и откакто се помня нямам нужда от врата, защото за мен всичко е отворено.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Твоето лице е по-страшно от моята сила
И яви ми се Древният Глас, и каза ми: „Искаш ли да ти дам най-древния Мрак, защото той ще има на какво да те научи?” И казах на Древния Глас: „Дай ми Древния Мрак”. И случи се взаимопроникване. И Мракът се уплаши, и Мракът се поучи, и оттегли се от мен, и каза ми: „Твоето лице е по-страшно от моята сила”.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
За Харавира всяка Дълбочина е дом
И яви ми се най-древният Глас, и каза ми: „Искам да ти дам най-голямата Дълбочина, Последната Дълбочина”. И казах Му: „Не искам тази Дълбочина, защото имам нещо повече от нея. И това е Харавира — Всепроникновението. За Харавира всяка Дълбочина е Дом.” И усмихна ми се Древният Глас, и аз се усмихнах. И усмивката ни беше древноединна.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Аз имам нещо повече от Тишината
И яви ми се Древният Глас, и каза ми: „Искаш ли да ти дам най-скритата Тишина?” И казах Му: „Не искам тази Тишина. Аз имам нещо повече от Тишината. Тишината е неродена, а аз имам в себе си нещо, което е двойно неродено. То е Несподелимото.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
От тази песъчинка ще се родят чудни светове
И яви се Древният Глас, и ми каза: „Давам ти тази песъчинка, приемаш ли я?” И казах Му: „Приемам я. И ще я пресътворя, и от нея ще се родят чудни светове. И слънцата ще се чудят, и звездите ще немеят.” И попита ме Древният Глас: „Как ще я пресътвориш?” И казах Му: „Чрез Несподеленото в себе си. И не е ли Несподеленото Праизточникът — Преобразител на всички неща?”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Изрекох върху него Древни Слова
И яви се Древният Глас, и проговори ми странно. И беше това в древни времена, и рече ми: „Дарявам ти ето този най-големия Мрак”. И взех го в Безкрая си. И поставих го в ръцете си, и изрекох върху него Древни Слова. А световете нарекоха по-късно това „Слънцето, Слънцето на живота”. И радваха се световете на този източник. Но аз не се радвам на това, защото моята радост е друга. Несподелена е тя, живее в дълбоко място. Дори и Мракът трепери от нея.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Роден съм преди Мистерията
И яви се Древният Глас, и каза ми: „Ще ти даря Мистерия Необятна”. И казах Му: „Нямам нужда от тази Мистерия и от нейната Необятност. Когато в Древността Мистерията се създаваше, аз я наблюдавах. И така узнах, че съм роден преди Мистерията. Аз знам, че Този, Който ме е създал, е Непознаваем за мен. И учи ме Той на незнайни неща, защото знайното е умиращо.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Въображението и Потайната воля
И яви се Древният Глас, и каза ми: „Как мислиш, що е това въображението?” И отговорих Му: „Въображението е размах. Докъдето обхваща въображението, дотам се стига. Въображението обхваща всички реалности. Но не това е моят път. Аз избрах пътя на Потайната воля. Потайната воля не обхваща, но тя прониква. Тя прониква в места, докъдето въображението не достига. И най-скритото от всичко е Потайната воля.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Най-великото видение
И яви ми се Древният Глас, и каза: „Ти си същество с древен опит. Кажи ми кое е най-голямото видение, най-великото видение.” И казах Му: „Когато вървиш правилно в своя път, се явява правилното Безмълвие. То е Великият учител, Великият наставник и водител. И то ме заведе при най-великото видение. И бях поставен да видя лице в лице Немислимото. И правилното Безмълвие ме научи да му устоя.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Преодолях и ума, и разума
И яви ми се Древният Глас, и каза ми: „Ти си същество с древен опит. Кажи ми как се достига до Върховната Мъдрост.” И казах Му: „Пътят ми беше древен и дълъг, дълъг и древен. И целият беше осеян с опасности и трудности. Но аз го приех като пътя на лекотата. И тогава дойде време и безвремие, когато се случи най-чудното с мен. Така достигнах до върха на Незнанието. И така преодолях и ума, и разума. И разкри ми се, и яви ми се Върховната Мъдрост.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Що е Истина?
И яви се Древният Глас, и каза ми: „Ти си същество с много опит. И странствувал си много, и преживял си много. Кажи ми тогава що е Истина.” И влязох в дълбините си, и странствувах в себе си, и върнах се, и отговорих на Древния Глас: „Истината е последната красота. Истината е последната красота на Безмълвието.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Да възкресиш Абсолюта в себе си
И яви се Древният Глас, и каза ми: „Кажи ми, мъдрий, кое е най-разумното, кое е най-красивото и кое е най-великото”. И отговорих Му: „Най-разумното е да се боиш от Абсолюта и от Неговата Сила. Най-красивото е да възлюбиш Абсолюта и Неговата Мощ. А най-великото е да възкресиш Абсолюта и Неговата Безкрайност в себе си.” И каза ми Древният Глас: „Благословен си, мъдрий, защото очите ти далече достигат”.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Ахатрея няма нужда от проникване
И яви се Тайна от Древността до моето ухо, и каза ми: „Искаш ли да ти дам силата на проникновението?” И отговорих й: „Нямам нужда от силата на проникновението, защото имам в себе си Ахатрея — Прасъщността. Ахатрея няма нужда от проникване, тя знае и владее. Ахатрея е била преди нещата.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Избрал съм Древния Мрак
И яви се Тайна от Древността до моето ухо, и каза ми: „Давам ти сиянието”. И казах на Тайната: „Нямам нужда от сиянието. Избрал съм нещо по-дълбинно от сиянието. Избрал съм Бащата на сиянието. Избрал съм Древния Мрак. Ако не беше Мракът, върху какво щеше да сияе сиянието? Нима светликът на звездите не зависи от мрака?”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Избрал съм самосъздаването на Истината в себе си
И яви се Древният Глас, и каза ми: „Давам ти най-висшата Истина — да разполагаш с нея, да я владееш и да живееш с нея.” И казах Му: „Нямам нужда от тази Истина. Истина, която е дадена, може да бъде отнета”. И казах Му още: „От Древността още аз съм избрал търсенето, работата и самосъздаването на Истината в себе си. И ето, сега аз я имам и я давам на достойните.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Човекът трябва да пробие себе си
И яви се Древният Глас, и каза ми: „Ти си същество с древен опит. Кажи ми кое е най-нужно за човека.” И отговорих Му: „Човекът трябва да пробие себе си. Първо, човекът трябва да пробие светлината в себе си и да извади оттам своите очи. Второ, човекът трябва да пробие тъмнината в себе си и да извади оттам своя дух. И трето, човекът трябва да съумее да събере духа и очите си в едно цяло и да пробие Мрака. Който е пробил Мрака, той се е родил в своята Неведомост. Той вече е всякога. Той е свободен.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Мракът е потаен учител
И яви се Древният Глас, и ми каза: „Ти си същество с древен опит. Кажи ми кое е най-необходимото за човека.” И отговорих Му: „Най-необходимото е Мракът. Светлината е неуспешен учител. Светлината не умее да просветлява. Само Мракът умее, Мракът е потаен учител. Само този, който е минал през Мрака и е оцелял, може да бъде учител. Той носи в себе си нещо, което липсва на светлината. Той носи в себе си нещо от Тайната на корена.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Първата най-чиста Ефирея
И яви се Древният Глас, и каза ми: „Ти си същество с древен опит. Кажи ми за Искрата и откъде е тя.” И отговорих Му: „Искрата е Безначалното състояние на човека. Тя всякога живее в Безвремие. На нея е дадено изначално Дълбинното Безмълвие. Тя се самообновява. Живее потайно. Тя е повече от Словото. Тя идва от Място, което не може да бъде изговорено, усетено или обяснено. Тя е първата най-чиста Ефирея — Пракорен от Пракорена, Прасъстояние от Прасъстоянието.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Вдъхновението е без опит, без път и без любов
И яви ми се Древният Глас, и ми каза: „Ти си същество с древен опит. Кажи ми за Вдъхновението.” И отговорих Му: „Вдъхновението е Изначалие на Мистичното. Вдъхновението е Мистериозно. То е без опит, без път и без любов. Когато Вдъхновението се е създавало, опитът, пътят и любовта ги е нямало. Вдъхновението не се дължи на опит, а на Изначалност. Вдъхновението няма нужда от път, то само си пробива проход. Вдъхновението няма нужда от любов, то черпи сила от Древната Премъдрост, която е забулена в най-ослепителната мъгла.”
Из „Път към Незнайната Премъдрост” - Раздел „Мъдрият Път”
Що е Премъдрост?
И случи се в Древността, ученици стояха около нозете на своя Учител. И питаха го: Що е Премъдрост? — И той им отговори: Ако жадувате за истински живот, ще придобиете мъдрост, но не това е Пътят. Ако жадувате за истинска любов, ще придобиете вечност и безсмъртие, но не това е Пътят. Има друг вид жажда. Това е жажда за Абсолютното Прасъщество. Само това Прасъщество ни спасява от мъдростта, от истинския живот и от безсмъртието. И тогава ние биваме посветени в Мистерия и Безкрайност. Ето що е Премъдростта.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Премъдрият се движи неведомо
Премъдрият не е човек, а същество. Той се движи неведомо. Той се движи, но няма стъпки. Той няма очи, но целият е виждане. Очите са граници, а неговото виждане пронизва Безкрайности. Той няма уши, но чува световете. Ушите са граници, а неговото чуване пронизва до сърцето на камъка. Премъдрият живее мистериозно. Той е като Незнаен вятър, който се движи всред световете-облаци.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Докъде води Мъдрият Път?
В Мъдрия Път няма пътуване. В Мъдрия Път няма странствуване. Мъдрият Път е проникновение. Мъдрият Път е умение да проникнеш в себе си. Мъдрият Път е умение на чистото дръзновение. Който има своето чисто дръзновение, той може да се спусне дълбоко, дълбоко в себе си и да достигне до Великия Предел. И този Предел е Мистерията. И когато се осъзнаеш като Мистерия, ти ставаш едно с Бащата на Мистерията. Ето докъде води Мъдрият Път, или Водителят.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Придобива все повече Дух и Мистерия
Който следва Мъдрия Път, той не вижда явления. Който следва Мъдрия Път, той не вижда събития. Който следва Мъдрия Път, той не придобива знания. Който следва Мъдрия Път, той не трупа опит. Който следва Мъдрия Път, той придобива все повече Дух и Мистерия. И колкото повече върви в този Път, той толкова повече се разтваря, докато изчезне Духът и остане само Мистерията.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Мъдрият Път е Изчезновение навътре
Мъдрият Път е Изчезновение навътре. Първо изчезва външното, после изчезва вътрешното. И остава само Сияещото Ядро. Мъдрият Път е Изчезновение навътре. Първо изчезва говорът, после изчезва мълчанието и после остава само Сияещото Безмълвие. Мъдрият Път е Изчезновение навътре. Първо изчезва животът, после изчезва смъртта. И остава само Сияещият Източник.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Тази Светлина играе танца на Мистерията
Мъдрият Път е съставен от лека Светлина. Това е най-чудната, най-фината и най-ефирната Светлина. Тя е вкоренена в Мъдрия Път. И затова когато в Мъдреца нахлува все повече тъмнина, той вижда все повече тази лека Светлина. За тази лека Светлина и най-голямата тъмнина е една нежна игра, защото тази Светлина играе танца на Мистерията.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Ти си Мистерия
Мъдрият Път е извървяване на себе си. Мъдрият Път е Път на многобройни преодолявания на себе си. Мъдрият Път означава да изоставиш времето, да преодолееш вечността, да се завърнеш в Безкрайността и дори и там да продължиш да търсиш себе си, докато откриеш, че ти дори не си Безкрайност. Ти си Мистерия.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Мадайра — Състоянието без състояние
В началото Мъдрият Път е изучаване на познатото. Изучавайки познатото, ние разбираме, че в него се таи Непознатото. И така Непознатото започва все повече да ни привлича. И ако правилно изучаваме Непознатото, ще ни бъде изпратен Мистичен Лъч. И така ще узнаем, че Непознатото е също ограничено. И когато узнаем това, ще навлезем в най-дълбоката област. Тя не е нито познатото, нито Непознатото. Това е Великото Несъществувание, Великата Препълненост. Това е Бялата Точка — най-древната магическа Лекота. Това в Древността се е наричало Мадайра — Състоянието без състояние.
Из „Път към Незнайната Премъдрост” - Раздел „Най-великото Място е Мястото, в което не отиваме”
Отдаденост, Отдаденост, Отдаденост
Ние пътуваме към Мястото, в което не пристигаме. Ние не пристигаме, защото всякога сме там. Но за да разберем, че сме там, ние трябва да постигнем потайното осъзнаване. Това става чрез Алмавария, Алмавария, Алмавария — Отдаденост, Отдаденост, Отдаденост. И след продължителното време на тази Отдаденост Абсолютът-Бог ни изпраща нещо от Себе Си. Така Той ни дарява осъзнаването.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Ние се движим към Място, в което не отиваме
Ние се движим към Място, в което не отиваме. Ние се движим, но Тайната не е в движението. Тайната е скрита вътре в движението. Това е един скрит процес на нашата Древност. Ако ние се движим външно, не познаваме Тайната на този процес. Но ако ние се движим дълбинно вътрешно или мистериосъкровено, то ние вече сме в ядрото си. И ние вече сме пристигнали в Мястото, което не е място. Ние сме пристигнали в Древното си Прасъстояние.
Из „Път към Незнайната Премъдрост”
Място на Нерождение
Най-великото Място е Място на Нерождение и там се завръща само нероденият. Ако ти се осъзнаваш като роден, ти не отиваш никъде. Ти си оставаш в себе си, в своята ограниченост. И затова не е важно къде се отива, а кой отива. Този, който умее да се осъзнава като нероден, той вече е пристигнал в Древността. А Древността не е Място, защото всяко място е рождение и сътворение. Древността е Свободата. Това е Състоянието на Великото Освобождение.
Из Книгата „Прасъстоянието” Раздел „За Неродения Хляб”
С Древно Неродения Абсолют се хранят Старците
Има едно Място, което е преди всяко място. Има едно Начало, което е преди всяко начало. Има един Източник, Който е преди всеки извор. Има едно Състояние, което е преди всички състояния. Това е Прасъстоянието. Това е Древно Нероденият Абсолют. И с Него се хранят Старците, боговете и висшите същества. Който е вкусил от това Царство на Прасъстоянието, той вече не е човек. Той вече е същество, пътуващо към Прасъществото.
Из „Прасъстоянието”
В тази сътвореност тече прикритостта на Прасъстоянието
Прасъстоянието е най-древната Храна, неизречената Храна. Някога в Древността животът е потекъл. След този живот и смъртта е потекла. Това са видоизменения на Прасъстоянието. Тук, при живота и смъртта, хлябът е сътворен, хлябът е изречен. Ако ние съумеем в тази сътвореност и изреченост да осъзнаем, че в тях тече прикритостта на Прасъстоянието, ние ще започнем да се докосваме все повече до Неизречения Хляб. И в него ще вкусваме нещо от Лъчите на Прасъстоянието.
Из „Прасъстоянието” - Раздел „Коренът на Прасъстоянието”
Прасъстоянието израства незнайно в него
Прасъстоянието е Корен. Що е Корен? Скритостта. Коренът е Скритата Истина. Душа, която не е устремена към Корена, винаги ще бъде обгърната от ограничения. А душа, която е устремена към Истината, ще й бъде дадено да вкуси от Истината. А що е Истината? Тронът, върху който слиза и се утвърждава Прасъстоянието. Белегът, че човек е вкусил от тази Тайна, е в това, че човекът усърдно посвещава живота си на Бога и на Истината. Така Прасъстоянието израства незнайно и потайно в него.
Из „Прасъстоянието”
Корен в Корена в Корена в Корена
Прасъстоянието не е нито сътворено, нито несътворено. То докосва сътвореното и несътвореното, за да ги насочи към себе си, но самото то не се нуждае нито от сътворени, нито от несътворени светове. Прасъстоянието пребивава в собствената си Мистерия. Прасъстоянието е мистериозният Скрит Корен. То е Корен в Корена в Корена в Корена.
Из „Прасъстоянието” - Раздел „Пътят към Прасъстоянието”
Пътят към Прасъстоянието е Пътят към самия себе си
Пътят към Прасъстоянието е Пътят на човека към самия себе си. По този Път в човека трябва да се самовъзродят трите Изначални сили. Те са смирението, устремът и вдъхновението. От смирението се заражда потайното възприемане. От устрема се заражда скритата пробивност. От вдъхновението се заражда узнаванието на неведомите потънкости на собствения ни вечен и безпределен Път. Всеки трябва да събере в себе си тези три древни сили. Смирението ще отведе човека при неговата майка — Любовта. Устремът ще отведе човека при неговия баща — Мъдростта. А вдъхновението ще отведе човека в Мистерията, която го е създала. Мистерията е, която ни открива Прасъстоянието.
Из „Прасъстоянието”
Става магнит за Прасъстоянието
Пътят към Прасъстоянието се образува от онова говорене, което прилича на Безмълвието, от онази чистота, която прилича на Извора и от онази Любов, която прилича на Неизменната Безкрайност. Който е разбрал това, той става магнит за Прасъстоянието.
Из „Прасъстоянието”
Потънкостите на твоя личен и скрит Път
Пътят към Прасъстоянието е Мистичен Път. Той е Път, който е скрит вътре в Пътя. Ако успееш по своя Път да познаеш Бога, тогава самият Бог ще ти открие Пътя в Пътя, или Потънкостите на твоя личен и скрит Път. Така Бог ще те заведе в Скритата Си част, която е наречена Абсолютът и която е Мястото на Прасъстоянието. И тогава Прасъстоянието става наша Храна.
Из „Прасъстоянието”
Велико Отказание от себе си
Пътят към Прасъстоянието е особено отношение към Отсъствието. Колкото повече се очиства човек, толкова повече се увеличава Отсъствието. При най-голямото очистване човекът постига способността на Велико Отказание. Тука Висшето Аз, което е и Висшата Божественост в човека, се отказва от себе си пред Скритата Дълбочина на Истината. И тогава в човека се заражда Прасъстоянието.
Из „Прасъстоянието”
Богове паднали и богове въздигнати
Има богове паднали и има богове въздигнати. Боговете, които са паднали, са се вкопчили в своята Божественост и Прасъстоянието ги е изоставило, защото Абсолютът е поискал да им даде нещо повече от Божественост — Себе Си. Боговете, които не са паднали, са избрали Скритата Мистерия на Абсолюта. И така те са били въздигнати от Него. Те и досега живеят в Неговото Прасъстояние. Те се хранят с Мистерията на Прасъстоянието. А другите, които са станали хора, се хранят с илюзията на сътвореността.
Из „Прасъстоянието” - Раздел „Неведомостта на Мистерията”
Древно Безмълвно Изумление
Как ще обясниш Мистерията на Неведомото? И можеш ли да обясниш Мистерията на Неведомото? Защото тук всичко е заглъхнало. Няма глас, няма слово, няма време и безвремие. Няма живот, който го ограничава. Няма растеж, нито цветя. Няма очакване на пролет. Тук всичко е безкрайно. Тук всичко е дълбинно. Тук царува само едно — Древно Безмълвно Изумление, защото това е Абсолютната ни Родина. И тя е наречена Мистерия Неведома.
Из „Прасъстоянието”
Родени сме от Мистерия и вървим към нея
Има един Свръхреален свят. Той е изтъкан от Неведомост, Неведомост, Неведомост. Тук нямаш очи, а виждаш далечното. Тук нямаш уши, а чуваш скритото. Тук нямаш сърце, а целият трептиш в неизразимост. Ние сме родени от Мистерия и поради това вървим към нея. Тази Мистерия е нашият Корен. В тази Мистерия няма нищо. Не е ли Нищото нашата опора? Ето защо аз улових Безкрайността и съм изумен от собственото си величествено Незнание.
Скала от Невидимата Планина на Абсолюта
В тази Велика Мистерия няма нищо, освен Аариха, Аариха, Аариха — Скритост, Скритост, Скритост. В Скритост живее Величествената Истина. Що е Истината? Преизобилието на Мистерията вътре в нас. Истината е отломък от Праогън, който е слязъл от Абсолюта. Истината е Скала от Невидимата Планина на Абсолюта.
Из Книгата „Великата Невъзмутимост” - Раздел „Чудната Невъзмутимост”
Нямаше тяло, нито съзнание, а само Дух
Това се случи в древните времена на Атлантида. Потопът разгръщаше своята сила. И видях хората, които умираха и в тялото си, и в съзнанието си, но видях и жреца в Храма на Орела. В това тежко време той беше изправен в Благоговение, а на лицето му грееше усмивка. И той сякаш нямаше тяло, нито съзнание, а само Дух. Той гледаше спокойно в Орела и Орелът изля в него Величествената си Невъзмутимост. А жрецът тържествуваше. Той знаеше, че се завръща при своя Баща.
Из „Великата Невъзмутимост”
Великата Невъзмутимост е пуснала корен в тебе
Що е Великата Невъзмутимост? Същественото при нея е, че малките трудности не те тревожат, големите трудности те забавляват, а най-тежките изпитания те задълбочават. А когато станеш толкова задълбочен в себе си, в своята Дълбина, тогава тя — Великата Невъзмутимост — е пуснала корен в тебе. И когато един човек я носи в себе си, той ухае на Безкрайност.
Из „Великата Невъзмутимост” - Раздел „Взор в Безкрая”
Безкраят му е подарил Великата Невъзмутимост
Когато се явят грижи, зарадвай се. Когато се явят трудности, усмихни се. Когато полетиш в пропаст, отключи Крилата си. Когато се насочиш към небесата, освободи Душата си. А когато срещнеш мрак, тържествувай в Духа си, защото Духът не вижда мрака, той вижда само Безкрая. Духът има само един поглед — погледът на Безкрая. А Безкраят му е подарил Великата Невъзмутимост.
Из „Великата Невъзмутимост”
Там се ражда Невъзмутимият Дух
Когато си окован във вериги, не виждаш ли свободата? Когато си завързан и потопен на дъното на морето, не виждаш ли звездите? Ако не виждаш свободата и ако не виждаш звездите, нямал си взор към Безкрая. Който има взор, вижда само Безкрая. Там, където има взор, се ражда Невъзмутимият Дух.
Из „Великата Невъзмутимост”
Изкуство на Дълбините
Когато всички са разтревожени отвън, ти тържествувай отвътре. Когато всичко е разтревожено вътре в тебе, ти тържествувай в Дълбините си. Що е Великата Невъзмутимост? Изкуство на Дълбините. Там, където е Дълбинното, няма смут, няма разрушение, защото човекът е стъпил на основанието на Великата Невъзмутимост.
Из „Великата Невъзмутимост”
Двете му ръце са Покоят и Тишината
Реката е неопределена, тя е търсач. Тя търси пътя си към океана. Тя знае пътя си, но е възмутима. Потокът е неопределен. Той следва пътя на своята радост. Той познава радостта, но е възмутим. Изворът е определен. Той е избрал Източника. Той е извървял пътя и е извървял радостта. И той вече не ги търси, защото е намерил нещо по-дълбоко. Той е открил Корена си във Великата Невъзмутимост. И сега в неговата Невъзмутимост сияят двете му ръце — Покоят и Тишината.
Из „Великата Невъзмутимост” - Раздел „Тихата Невъзмутимост”
Аз се завръщам в своя Дом
Случило се така, че един Учител си заминавал от този свят, а учениците били развълнувани и натъжени. Тогава Учителят казал: „Аз се завръщам в своя Дом”. А един от учениците попитал: „Кой е твоят Дом, Учителю?” Учителят отговорил: „Великата Невъзмутимост. А не е ли това другото име на Безкрайността?”
Из „Великата Невъзмутимост” - Раздел „Тържествуващата Невъзмутимост”
Строим в себе си Великата Невъзмутимост
Така един Учител обучавал своя Син: Когато те обиждат, се усмихвай. Когато ти противоречат, се радвай. Когато ти изменят, бъди верен на собствената си Неизменност. Винаги прощавай всичко на другите, но към себе си бъди строг повелител. И дори тогава, ако те поставят на Голгота, ограби я и тържествувай. Така строим в себе си Великата Невъзмутимост. За Великата Невъзмутимост няма препятствия, защото преди тях е родена тя. Тя познава и владее пътя към себе си.
Из „Великата Невъзмутимост” Раздел „Тихата Невъзмутимост”
Сияе, но не блести
Има една Невъзмутимост, която не я докосва нито животът, нито смъртта, нито доброто, нито злото. Тази Невъзмутимост е произлязла от Тихия Център на Съкровената Същност. Тази Невъзмутимост сияе, но не блести.
Из „Великата Невъзмутимост”
Тя е открила Бащата на Тишината
Тишина има в морето. Тишина има в сърцето. Тишина има в изгрева. Тишина има и в залеза. Но най-дълбока Тишина има в Дълбинната Невъзмутимост, защото тя е открила Бащата на Тишината. И тя се явява Негово Откровение.
Из „Великата Невъзмутимост” Раздел „Скритата Неуязвимост”
Движат се нечувани сили
Сияят бури, усмихват се урагани, движат се нечувани сили, но Великата Невъзмутимост ги поглъща с усмивка. Бурята, ураганите и нечуваните сили когато се докоснат до Великата Невъзмутимост, те се преобразяват, защото Великото Нищо ги е докоснало.
Из „Великата Невъзмутимост’
Невъзмутимата Необятност
Какво е Великата Невъзмутимост? Това е Великото Нищо, Великата Необятност. Какво можеш да сториш на Великата Необятност? Никога нищо не можеш да й сториш. Тя е Невъзмутима Необятност. Но едно нещо можеш да й сториш: можеш да й се преклониш с Благоговение и да чакаш тя да те направи свой Син и Дъщеря.
Из Книгата „Великото Неведоведение” Раздел „В Скритостта”
Узнава правилното действие
Там, в Скритостта на човека, навътре в неговата Духовност и още по-навътре, има Скрит Ефир, Скрита Праесенция. Който се домогне до нея, узнава правилното действие при всички условия на живота, защото тази велика Есенция предхожда събитията. Преди да е имало събития и явления, тя е била. Тя е Неявлението. Който е узнал Неявлението, става господар на явлението.
Из „Великото Неведоведение”
Действува с Древното поведение
Дълбоко вътре в човека е скрито Древното правилно поведение. То е узрелият плод на Истината. То е изработено от Мистичния опит на човека. Който е посветил себе си на Истината, тя му дава Мистичен опит, тя го учи на себе си. Който действува с Истината, действува с Древното поведение. Древното поведение, това е излъчването на Истината. Кой може да противодействува на това?
Из „Великото Неведоведение”
Узнаваме Древното си Ведение към Него
Когато ние усърдно се молим и мислим за Великото Прасъщество, тогава ние вървим към собствената си Безкрайност и към Него Самия. С коя сила вървим към собствената си Безкрайност и към Него Самия? С дарената ни от Него Самия сила. Когато пристигнем в собствената си Безкрайност, узнаваме Древните си отношения към съществата и нещата. А когато придобием нещо от Скритата Мистерия, тогава узнаваме Древното си Ведение към Него Самия.
Из „Великото Неведоведение”
Правилното поведение — свещено и дълбинно
Когато узнаеш Вечността, ти познаваш себе си. Когато узнаеш Безкрайността, ти узнаваш Скритостта в себе си. От тези две неща се ражда правилното поведение. Това правилно поведение е двойно. Към Вечните същества е свещено, към Безкрайните е дълбинно. Ние се движим към Вечност и Безкрайност, за да стигнем най-накрая до Него Самия.
Из „Великото Неведоведение” Раздел „За Неведомата Неизбродимост”
Да си ти самият, а пък да си изчезнал
И ето що е Неведомост. Когато бъдеш призован от нея, да си ти самият, а пък да си изчезнал. Да познаваш себе си, а пък да си незнаещ. Да се простираш навсякъде, а пък да си неизчерпаем. Неведомостта е нашият Древен Баща. Тук съществата живеят в Него, скрити от погледа на световете. Тук всеки разбира, че Неведомостта е Пречудната Неизразимост.