ВСИЧКИ РАЗДЕЛИ
60 резултата в 51 текста от 36 книги
КЛИКНЕТЕ ТУК, ЗА ДА СКРОЛНЕТЕ НАДОЛУ КЪМ РЕЗУЛТАТИТЕ

Елеазар Хараш – лекции
20 резултата в 18 текста от 12 книги

Елеазар Хараш – книги
25 резултата в 20 текста от 14 книги

Елеазар Хараш – интервюта
3 резултата в 2 текста от 2 книги

Елеазар Хараш – предговори
2 резултата в 2 текста

Елеазар Хараш за Старците
4 резултата в 3 текста от 3 книги

Елеазар Хараш – В Храма на Учителя
1 резултата в 1 текста от 1 книги

Елеазар Хараш - Съставител - Из Словото на Учителя Беинса Дуно
5 резултата в 5 текста от 4 книги

Словото на Учителя Беинса Дуно
Стандартно търсене
60 резултата, за 'абсолютният'.
  1. АГНИ-ЙОГА

    Любовта е огнено влияние, всички други проповеди са по-слаби. Любовта е влияние на Бога. Тук живее Бог и тук е разрешението на всички въпроси. Новото учение на Агни-йога от Учителя бавно навлиза в умовете на хората и ги преобразява. Чрез този Огън Бог се образува в нас. Що се отнася до абсолютния Глас на Бога, той се излъчва от Огъня. Абсолютният Глас изисква абсолютна концентрация, включване на всички качества и добродетели. Те са живи, динамични сили на природата. Огнената енергия спи дълбоко в нашата душа и това е Бог. Огънят има едно основно изискване - абсолютна разумност. Огънят се ражда само в тези, които са се пожертвали за Бога. Следва, че щом Огънят е с нас, то Бог е с нас. Любовта е Огънят, защото Любовта се състои от Първична динамика. Тук злото няма подслон. Огънят е най-голямата защита. Огънят е най-важният инструмент за възприемане на Истината.

  2. ПРЕДОПРЕДЕЛЕНИЕТО НА СЪДБАТА И СВОБОДНИЯТ ИЗБОР - (Лекция 8)

    Хермес казва, че за да може ученикът да има живот (става въпрос за живот в Пълнота), той трябва да умее да желае, трябва да разбира Свободния избор. Когато чуеш Абсолютният Глас на Древния до себе си, тогава Любовта в тебе е прекрачила предопределението - един важен и дълбок момент - защото Любовта е Силата, която преминава през кармичния кръг и го разкъсва (преди време говорихме за змийския кръг). Забележете: не казвам Мъдростта, не казвам Истината, не казвам знанията, а точно Любовта. Например: от всички, които присъстват тука, аз не искам да има знаещи хора, а искам да има пречистени хора, които се стремят все повече към Чистота, т.е. знаещите са обречени, защото те не могат да използват знанието за Божествени цели. Само Чистият може да използва знанието за Божествени цели, нечистият знанието го използва и още по-надълбоко го разрушава. На чистите, на тези, които искрено се стремят, мога да им помогна; на знаещите не мога да им помогна и Бог не може да им помогне, защото в знаещия има много его и големият проблем за нечистите хора е знанието. Понеже много знаят, те са си създали много проблеми и точно това е тяхното нещастие.

  3. ВЪРХОВНАТА ЧАКРА - (лекция 6)

    Дори има такива случаи, скоро ме питаха в Русе на събирането, може ли човек да е опасен, да е ******** и т.н., и това хубаво ли е или лошо, ако бъде предан на злото. Ами има случаи, когато е по-хубаво да бъдеш такъв опасен човек, сега внимавайте, за да не ме разберете криво, отколкото да бъдеш светец. Светецът е много привързан към външните неща и Учителят дава една мярка, след време ще ви я изнеса и ще ви изтълкувам, че от всички православни и католически светци нито един не влиза в тази мярка. Няма нито един без изключение, който да отговаря на тази дума святост, тъй като тя е извън шестото тяло, а повечето светци едвам-едвам са на прехода между четвърто и пето тяло. Но понеже това е много дълбок въпрос, друг път ще се спра на него, за да видите високата мярка в учението, тъй като човек не може да бъде свят. Свят е само Абсолютният и Той може да даде само частична святост на някой, но това е с друга цел и това е дадено на много малко хора в света, но не на така наречените светци.

  4. УЧЕНИЕТО НА ДАО - (лекция 7)

    Едно даоско правило: когато във волята ти няма воля, това е истинската воля. ДАО няма традиции, защото обича свободата. Както знаем, ДАО е учение за пустотата, или това, което се нарича Нищото. Даоските мъдреци казват: Пустотата не може да се запълни с богатствата на света, а само с любовта към ДАО, т.е. любовта към Истината. Тука в случая можем да кажем така: душата не може да се запълни с всички богатства на света, а само с идеята за ДАО, с любовта към ДАО или любовта към Истината. Даоското учение казва, че който не е познал Истината в себе си, богатството ще го направи беден. Да срещнеш ДАО, т.е. да срещнеш Истината, не означава да видиш образ или лице, а означава да намериш истинския път в своя живот. Именно виждането на този път, на своя личния, истинския път,това е източникът на вдъхновението и дълбокия покой. Истинският човек – според даоското учение – живее в съгласие само с ДАО, а не с обществото, т.е. истинският човек живее в съгласие със своя съкровен и неизговорим път. Чрез стремежа към ДАО пускаш корени в пустотата, т.е. в случая в несътвореното. Това е именно съкровеното, или казано по друг начин – Божествената Любов, за по-разбираемо – Божествената Любов. Някои мислят, че пустотата е пусто място. Даоските мъдреци казват: Пустотата не е пусто място, а тя е изпълнена с ДАО. Според Лао Дзъ пустотата е безпределна пълнота. Това, което обърква много хората, думите “пустота” и “нищо” всъщност означават безпределна пълнота. В Кабалата също има подобен закон. Бог, т.е. Абсолютният, Който се намира в Ен Соф – безпределната светлина, се смята за мрак. Това не означава, че Той е мрак, но понеже светлината Му е толкова ослепителна, че за всички други светове Той се явява като мрак, понеже никой не може да го възприеме. Защото който навлезе в Нищото, той не може да съществува, той се разтваря. В арабската мистика това се нарича “фана” – пълно изчезване, без връщане, тотално разтваряне. И всъщност според Лао Дзъ Нищото е единствената реалност, всичко друго не съществува – хората, животните, световете, вселената, звездите, абсолютно нищо не съществува реално. И според Учителя е също така, защото всяко нещо, което може да изчезне, не може да е реално. Ако един човек днеска го виждаш, утре го няма, изчезнал, умрял, той не е реален, ако един град изчезва, ако един потоп заличава света, значи всичко това е нереално. Обаче Нищото никой не може да го докосне. Както ще обясним по-нататък, именно злото се страхува най-много от Нищото. Когато има его, злото не се страхува, но там, където човек е нищо, където има пустота, където няма его, това е опасност за злото.

  5. ИСТИНСКИЯТ ВОЙН - (Първа идея за размишление)

    Истинността е Абсолютният ритъм на Вселената, Вечният поток на Живота. Пътят на Война е Пътят на самопостижението в Истината. Стихията на истинския Войн е мека и отстъпчива, забележете - както водата. Никой не може да победи водата и вятъра. Мека и отстъпчива - но тя може да помете всичко по своя път. Тази мекота може да помете всичко по своя път. Самото просветлено съзнание се явява като действие, което е над всички други действия. Според Мъдреците професионалистът не постига Целта - достига я Мъдрецът. Истинското бойно изкуство не е професия, то е безусловна Любов. Професията не е Любов - както някои са превърнали вярата в професия. Това е Любов към Бога, няма нищо общо с професия. Професията не е Любов и затова тя е враг на придобиването на Истината. Професионалистът прави много неща - а според Даосите, Истината е в неправенето.

  6. КОГАТО СЪРЦЕТО СЕ ОСВОБОДИ ОТ НЕРАЗУМНИТЕ ЖЕЛАНИЯ И СЕ УКРЕПИ В ИСТИНАТА, ТОГАВА ЧОВЕК СЕ ПОТАПЯ В ПОКОЙ

    Чрез стремежа към Дао пускаш корени в Пустотата, т.е. (в случая) в Несътвореното, това е именно Съкровеното, или казано по друг начин - Божествената Любов. Някои мислят, че Пустотата е пусто място. Даоските мъдреци казват: Пустотата не е пусто място, а тя е изпълнена с Дао. Според Лао Дзъ: Пустотата е Безпределна Пълнота. Това, което обърква много хората, думите „Пустота“ и „Нищо“ всъщност означават Безпределна Пълнота. В Кабалата също има подобен закон: Бог, т.е. Абсолютният, Който се намира в Ен Соф - безпределната светлина, се смята за мрак. Това не означава, че Той е мрак, но понеже светлината Му е толкова ослепителна, че за всички други светове Той се явява като мрак, понеже никой не може да го възприеме. Защото, който навлезе в Нищото, той не може да съществува, той се разтваря. В арабската Мистика това се нарича „фана“ - пълно изчезване, без връщане, тотално разтваряне. И всъщност според Лао Дзъ: Нищото е единствената реалност, всичко друго не съществува - хората, животните, световете, вселената, звездите, абсолютно нищо не съществува реално. И според Учителя е също така, защото всяко нещо, което може да изчезне, не може да е реално. Ако един човек днеска го виждаш, утре го няма, изчезнал, умрял, той не е реален, ако един град изчезва, ако един потоп заличава света, значи всичко това е нереално. Обаче Нищото никой не може да го докосне. Именно злото се страхува най-много от Нищото. Когато има его, злото не се страхува, но там, където човек е Нищо, където има Пустота, където няма его, това е опасност за злото.

  7. Мистичен Учител, живял в Сирия. Името означава “Син на Тайната”.
  8. Древногръцки Мистик
    роден 1976 г. - Адепт на Бялата магия
    Мистик, Кабалист и Мъдрец

    ...Божествената тайна, от която зависи творението - „Всевишният - Благословен да бъде - оттегли мощната Си светлина от една част от Себе Си и остави една празнина, която да служи като „място“ за космическото разширение“... за да даде съществуване на душите, ангелите и материалните светове. Посредством този символичен език „Кабала“ се старае да изрази загадъчното битие на крайния свят сред безкрайното. В действителност Бог - Абсолютният - няма части, а една безкрайност от възможности... Що се касае до „онази“ част, от която Той си е оттеглил светлината, за да остави „място“ за космоса, това е само приемствеността на Бога, която Той организира у Себе Си всред неограничената Си пълнота... Това е една празнина, на която се дава живот чрез „светлинния остатък“ на Единствената Реалност, чрез една централна и Божествена искра...

    Френски Окултист и Мистик
    Френски Мистик и Кабалист
  9. Да. Има случаи, когато пряко Отец говори, има случаи, когато казва: Вие мислите, че аз ви говоря, аз ви пущам един ангел да ви забавлява, когато е видял, че така…няма нужда от Дълбочина, нали. Така. Казва Учителят: Ако си на една сто милионна част под нормата, ти не можеш да ме разбереш. Гледай за какво знание, тука говорим, то и атлантите го казват, те се стремят към най-тънкото знание - туй спада точно към тъз’ област. Не може да ме разбереш. Виж какво казва: Аз нагласявам бъдещето, то зависи от мене. Могат ли мъдреци да кажат такова нещо, ще изгорят, или светци… Тука става въпрос за Дълбоко Единство с Бога, Скрито на високи степени. И той говори от името на Това Единство, нали. Смъртта се страхува от моята Безпределност - Учителят. Една десетмилионна част от милиграма определя реалността. Забележи за какви степени говорим. Моето разположение, казва Учителят, към когото и да е, има повече цена отколкото любовта на целия свят, събрана вкупом. Забележи за какво говорим, може целия свят да ти говори, нали, ако аз замлъкна да говоря, в света ще дойде нещо много страшно. Аз гледам на нещата, казва Учителят, от Гледището на Бога. Така, както мисли Бог, така мисля и аз, казва Учителят. Нещо подобно е и посланието накрая, то е атланстко, но…всъщност в тоз’ смисъл е. Даже и най-великите учители не знаят нищо за произхода на живота. Да…това е Тайно Течение на Бога - как е слязло, как, там има някои тънкости. Така. Изворите на Бога се поят от още по-велик Извор. От Абсолютният Дух, Незнайният - за Него никой нищо не знае, казва Учителят. Аз съм извън космоса, моето царство не е от този свят. Моисей е говорил за сътворението, Учителят казва, аз бях там. Когато падаше Адам, аз бях в рая. Аз зная датата, когато светът ще се оправи. Аз абсолютно изпълнявам Волята Божия. Невидимият свят е видим за мене. Когато ви говоря, аз ускорявам вашата еволюция. Ако се сещаш тез’ думи, мисля, че сме ги казвали, една моя лекция спестява двайсет и пет хиляди години прераждания. Виж какво казва Учителят - двайсет и пет. Разбира се, ако я разбереш, ако я четеш в четвърто и пето измерение и ако я практикуваш. Не просто да я четеш като положителни мисли. Да?

  10. Познаването на Бога

    Така, значи, първо няколко неща за злото, което означава Познаване на Бога. Злото е ситуация, в която Бог не прониква, и затова трябва да се пазим от злото. Тези, които са повярвали в силата на злото, се прераждат в много тежки прераждания. Хората сами творят зло, а обвиняват дявола. Бог съдържа Луцифер в Своя Обхват. Хаосът е просто неизвестен Порядък. Тъмнината не е нещо, с което трябва да се бориш, тъмнината трябва да я осветиш в себе си. Рано или късно, всяка тъмнина ще стане светлина. Да победиш изкривеното си възприятие, можеш само чрез успокояване. Невъзможно е да излезеш извън пределите на Бога, защото всичко е Бог. Да станеш Бог, значи да Го образуваш в себе си, да Го проявиш в себе си и да Му позволиш да Се прояви чрез тебе – това е смъртта на злото. Злото обича неразбирането, то е храна за него. Бог е изпратил злото в света, за да спаси човека. Мисията на злото е спасителна. Бог е допуснал падението на демоните и хората за Велики поучения. Когато се изкушаваш, злото в тебе се увеличава и така то ти помага да видиш себе си и да се разбереш. Злото е нещо много по-дълбоко от Сатана, дори и от демоните, защото то може да действа и без тях, когато му е позволено от Върховната Божия Воля. – Това е Василид, един гностик. – Злото е оръжие на Божията Воля, то е инструмент за завръщане в Бога. Злото в този свят вечно ще увеличава доброто, което е изпуснало Истинското добро. Бог е Абсолютният Двигател на всичко – и на злото, и на доброто. Злото действа само по Повеление на Бога, то няма друг господар, то е абсолютен слуга. Божията Воля, когато не е разбрана, става от полу-строга, жестока, защото тя е Всевиждаща. Дяволът е необходим, за да ти подаде Бог Ръката Си. Бог се е нуждаел от дявола, за да осъществи Своята Любов и Своите Добродетели. Ако злото не съществуваше, доброто щеше да стане порок. Злото ще умъдри света, защото Бог го използва тайно-правилно. Всички разумни извличат полза от злото. Когато Бог е на второ място, проблемите винаги ще растат. Злото умира в Бога, в Покоя. Борбата със злото е вътре в самия човек, а не в света. И последното – Бог Абсолютно няма враг в лицето на злото, но ние трябва да сме в Единство с Бога.

  11. Предание за Ал Мохайра

    Съществувал някога, някога отдавна, съществувал някога, някога в Древността странник. Той пребродил много светове, но имал само една цел — да открие Тайния Извор на всичко видимо и невидимо. Той много искал да открие това Потайно Същество, което навярно нямало име. Разпитвал светци и мъдреци, разпитвал стари и млади. И винаги питал къде е скрито това Абсолютно Същество и как да Го открие. Разпитвал реки и езера, разпитвал гори и небеса, разпитвал камъчета и цветя, разпитвал дървета и животни. Получавал добри отговори, но не било това, което търсел. Понеже бил усърден търсач, най-накрая той срещнал един стар и престарял орел. Този стар орел му казал: Страннико, не ме питай, защото знам въпроса ти. Това, което търсиш, се намира дълбоко скрито в тебе. То се намира в Тайната на твоето скрито Сърце. А в центъра на това Сърце сияе Древна Искра. И пътят към тази Искра е само един: ако можеш да запалиш тази Искра с Неизменния Огън на Истината в себе си, тогава световете и вселената ще се разрушат. Всичко ще изчезне, ще остане само твоята Древна Искра. И тогава в нея ще видиш да сияе Ослепителната Светлина на Абсолюта. И Той ще свети през тази Искра, която си ти самият. Това е Искрата, отърсена от световете, освободена от бремето на световете, освободена и от живота, защото животът е потекъл, а Абсолютният Източник живее единствено в Себе Си, защото са Му чужди ограниченията на живота. И когато, страннико, постигнеш тази Древна Искра, ще се изяви Древният Взрив и всички светове ще се разпаднат. И ще останеш само ти и Източникът, слети в едно цяло. — Странникът се поклонил на орела и минало-неминало много време, старият орел чул мощен Древен Взрив. Всички други птици се уплашили, но старият орел знаел, че се е родило Тайнство. Този странник се наричал Ал Мохайра — Безименният Огън.

  12. Абсолютният Дом в човека

    В Първоначалния Език под “най-висша Земя” се е разбирало това, което е наречено човешкият Дух. Това е Обетованата Земя. Това е Истинският Дом в човека. Душата е Красивият Дом в човека, Вечният Дом. Духът е Истинският Дом в човека, Обетованата Земя, която символизира абсолютната неуязвимост. Абсолютният Дом в човека – това е Пълното Разтваряне в Нищото. Тук вече изчезваш, без да имаш Дом, защото си се завърнал напълно у Дома. Разтвореният в Нищото няма Дом, но той е постигнал Най-Дълбокото Освобождение. Това е Освобождение от живота и смъртта. Животът и смъртта са две части на едно и също нещо. Те вървят заедно, но в тях липсва Абсолютната Реалност. Само който се разтвори в Нищото, постига тази Абсолютна Реалност. Нищото се символизира от думата УЧИТЕЛЯТ, но в Неговия най-дълбок смисъл. Сам Учителят не съществува реално. Той е излязъл от Нищото заради Своите ученици. И сега Той е Границата, Пределът. И всичко, на което Той учи учениците, е да се слеят с Него и да се върнат у Дома.