ВСИЧКИ РАЗДЕЛИ
889 резултата в 16 текста от 3 книги
КЛИКНЕТЕ ТУК, ЗА ДА СКРОЛНЕТЕ НАДОЛУ КЪМ РЕЗУЛТАТИТЕ

Елеазар Хараш – лекции
628 резултата в 9 текста от 1 книги

Елеазар Хараш – книги
43 резултата в 3 текста от 1 книги

Елеазар Хараш – интервюта
0 резултата в 0 текста от 0 книги

Елеазар Хараш – предговори
21 резултата в 3 текста

Елеазар Хараш за Старците
0 резултата в 0 текста от 0 книги

Елеазар Хараш – В Храма на Учителя
0 резултата в 0 текста от 0 книги

Елеазар Хараш - Съставител - Из Словото на Учителя Беинса Дуно
197 резултата в 1 текста от 1 книги

Словото на Учителя Беинса Дуно
Разширено търсене
1/9 страници, 1 - 100 от 889 резултата, за 'Елеазар'.
  1. Учителят казва: Любовта е единствената изява на Истината. Ти може да си блажен и Истината да не те познава. Много малко хора от блажените въобще познават Истината. Значи може да си блажен и Истината да не те познава, нито пък ти да я познаваш. Искам да кажа: Истината е много повече от блаженството. По отношение на Истината блаженството е бедно, но това не означава, че трябва да го отричаме. За самия човек блаженството е богатство, едно истинско духовно богатство. Не говорим за отричане, нищо не отричаме. Духовно богатство, но не абсолютно богатство. Ще обясня: така както знаещите са заблудени, така и блажените са заблудени, когато погледнем нещата от една по-дълбока гледна точка. Най-голямото заблуждение на знаещите е, че разбират нещата. Те нямат по-голямо заблуждение. И Бог казва: Оставете ги, те разбират всичко. – Няма вход за Бога, няма място, няма смирение, Бог не може да влезе да им помогне. При мен идват много знаещи, от най-различни места, даже наскоро един от телевизията, които закъсват. Елементарни проблеми не могат да разрешат, най-елементарни, въобще не говорим за дълбоки духовни неща. Заблуждението на блажените е, че това блаженство е крайната цел и те заспиват в него. Но крайна цел няма — има вечен стремеж към Истината, но без да има крайна цел. Затова Учителят казва: Любовта има по-дълбока мисия от блаженството. Затова някои блажени слязоха на Земята в името на Любовта.

    Любовта търси Истината. Но какво означава да си постигнал блаженството? Това означава да си в една велика хармония със себе си, а това не е малко. Както казах, това е едно духовно богатство. От сутрин до вечер е радост и пълнота, велика хармония, велика постоянна радост. Но от една по-дълбока гледна точка това е едно много голямо утешение, но утешение, това още не е Истината. Но все пак за блажения животът е пълен с красота. Той вижда нещата от тяхната духовна страна. Винаги вижда духовното, както онзи пример, който е дал Учителят с коня: един умрял кон, който от няколко дена се размирисал и обикновеният човек като видял коня, казал: Колко лошо мирише! Духовният човек, блаженият човек вижда друго, той казал: Какви прекрасни бели зъби има! Божественият човек даже не вижда и зъбите. Той вижда душата на коня като една красива форма в невидимия свят, изтъкана от силни цветове, особено бялата светлина, защото конят е същество на служенето. Така че той вижда нещо съвсем друго.

    Извън вселената, казва Учителят, има други светове. И казва още: Има същества, чийто дух превъзхожда и живота. Значи тук не става дума за знанията и смъртта, те превъзхождат живота. Тези същества са двадесет и четирите Старци, тази година малко по малко ще говорим за тях. Ето какво казва например накратко Осмият Старец. Старците имат много дълбока Мъдрост, един от най-младите Старци е на един милиард години. Има Старци на три милиарда, има Старци, които са, казва Учителят, на едно число, което се равнява на единица с тридесет и шест нули. Значи въобще не може да се мерят нещата като опит. Ще говорим по-нататък и за Втория Старец, от най-интересните, от най-дълбоките Старци, това е Старецът на Черното братство. Такава дълбока Любов и смайваща Мъдрост, включително не само той, а и неговите ученици, мъдреци и синове. Те са извървели съзнателния път на злото, спасили са се и от доброто, и от злото и са в съвсем друг свят. Понякога слизат да помагат на хората, но това е друг въпрос. Живеят в Божествената Любов.

    Само Любовта може да се справи с кръста. Това означава, че само Любовта може да превърне пресечните линии в кръста в успоредни, т.е. в разумни. Вие знаете, там силите се пресичат; не са успоредни, разумни, които вървят във вечността, без да се пресичат, а са пресечени. Само Любовта може да превърне пресечните линии в кръста в успоредни, т.е. разумни. Така ще се образува вечното движение на Любовта. И това движение ще се насочи към своя център, който е наречен Дървото на живота. Това е друга древна цивилизация, слънчева цивилизация, която е наречена Дървото на живота и която в дълбочината си се ръководи от двадесет и четирите Старци. Това е друга цивилизация. Това Дърво ражда същества на истинското добро, на вечното добро. Не говорим за човешкото добро, защото Лао Дзъ казва, че хората страдат от човеколюбие. Въобще светът страда от човеколюбие. И това, което Учителят казва: Да те обичат по човешки начин, значи да те изядат, това е човешката любов. Затова някои казват: “Ще те изям” – чували сте го. Това Дърво ражда същества на истинското добро, т.е. абсолютното добро, без изключение и на вечната Любов. Има още две Дървета, на тях няма да се спирам, защото в книгата казвам по нещо за тях. Те са много особени и изискват по-дълбок път. Едното е Дървото на Мъдростта. В книгата, в раздела “Дълбоко в тайнството” се споменава за тези Дървета.

    Сатана не е зло, той не е един зъл Бог, той е един неразбран Бог. Ще обясня: той е част от Бога, но същевременно той е един неразбран Бог. Според Учителя той е онази скрита част от Бога, която те пробужда за самия Бог. Забележете, Сатана е онази скрита част от Бога, а понеже Бог е свещен, злото е свещено, говорим за Божествено зло, което има мисия да направи хората истински. Той е онази скрита част от Бога, която те пробужда за самия Бог. Това означава, че “стани любов” е по-важно от всякакво учение. Учението си е учение, то е хубаво нещо, но твоята цел е да станеш любов. Учителят казва не да обичаш, а да се превърнеш в любов, това е много повече, ти пак ще обичаш. Значи когато правиш добро и очакваш нещо насреща, ти всъщност правиш зло, така не можеш да съхраняваш любовта, напротив, изгубваш я. Пак ще повторя: Когато правиш добро и очакваш нещо насреща, услуга, благодарност и т.н., каквото и да е, вътрешно човек трябва да е буден и да знае, тогава всъщност ти правиш зло. Постъпката може да е добра, но ти правиш зло. И тогава разочарованието ще дойде. И затова някои хора ще ги чуете да казват: Цял живот все правя добро и все ми се случват злини. Разбира се, ти нямаш нищо общо с доброто, така е, съвсем други неща си правил. Какво искам да кажа: Няма разочарование за този, който е неочакващ! Как може да бъде разочарован този, който не очаква за услугите си нещо насреща.

    Много дарители се смятат за добри; има *********, които се смятат за зли, по-нататък ще обясня. Едно нещо става, казва Учителят, когато Бог го допусне. ********** не може да живее и да действа, ако не е допуснат. Той скъсява пътя на развитието и учи злите същества, т.е. самите *********, да бъдат предани на един ръководител. Тази преданост след време Бог ще я превърне в преданост към Истината, но това е много специален момент, ще трябва да го обясня повече да не кажат някои, че възхвалявам пък *********. Когато издадох преди време в Талмуда еврейските легенди, някои ме изкараха евреин; сега ако издам египетска книга, ще ме изкарат египтянин, но така постепенно ще ви обяснявам нещата, защото тук говоря пред пробудени души. Затова се осмелявам да ви кажа тези неща, защото всичко има свое много специфично значение и трябва да се види така, както Бог го вижда и ние трябва да имаме Неговия поглед.

    Учителят казва: Когато Бог не може да ти помогне с добро, Той се превръща в зло. Дали ще Го харесаш под тази форма, няма значение. Понякога Бог не може да ти помогне с добро, Той се чуди: дълги години ти прави добро и ти не можеш нито да растеш, нито да обичаш Истината. Ако забележите, добрите хора нямат изключителна любов към Истината, затова казвам, че това е дългият път. Когато Бог не може да ти помогне с добро, Той се превръща в зло. Това означава, че и злото, и доброто, това е все Неговата Любов. Тук няма разделение, Той просто търси начини, това е все Неговата Любов. Това означава още, че и злото е любов, защото всъщност зло няма. Злото е скрита любов, но за пробудения човек. Зло няма, злото е скрита любов с малко по-строго лице, по-сурово лице, обаче това е така; скрита любов, защото то е част от Бога. Това означава, че Бог не може да бъде зъл. Трябва да станеш дълбок, не да станеш добър, да можеш да станеш дълбок, любящ и тогава ще бъдеш освободен.

    Другият важен момент: Понеже много лекари все лекуват хората – и лекарите са болни, и хората са болни. Болестите после продължават, променят се, видоизменят се, увеличават се и т.н. Това, което трябва да се излекува в човека, не е болестта, а неговата неразумност. Това е главният проблем, неговата неразумност. Ето защо идват болестите и страданията. Те идват, за да излекуват твоята неразумност. Дали ще разбереш това, дали ще разбереш, че болестта е помагач, че има мисия? Учителят казва: Тя идва да те мачка, за да те направи по-добър, истински добър. Даже и болестта се измъчва с човека — много мъка, много пот, докато изкара от човека нещо истинско. Човек нарича това зло. Като дойде болестта, човек мисли, че го е сполетяло зло и иска да оздравее, но не иска да стане разумен. Това означава, че дори и да оздравее, го очакват нови болести. Това е игра на болести и на здраве. Всъщност здравето на такъв човек не може да е истинско.

    Защо Бог действа така? Бог действа така, защото в Истината е пълното освобождение от злото, което е в самия тебе. Това е неговият подход, Той няма друг подход. Ето защо Бог ти изпраща Своето строго лице, т.е. злото Си, за твоето освобождение. Някои го наричат жестокост. Всъщност няма нищо общо Бог с жестокостта. Затова е казано, че Бог е любов. Той ти изпраща строгото си лице, наречено злото и това е за твоето освобождение. Както казах, добро, което те приспива, добро ли е, същото важи и за щастието; и зло, което те събужда за Истината, зло ли е? И пак казвам, тези неща не са казани от кой да е, а от един от великите синове на втория Старец, Старецът на Черното братство. Той казва още: И доброто вреди, и злото вреди. Само Любовта помага. – Колко просто се изразява. Вие сте виждали как една майка се грижи за детето си. Цял живот прави добрини и накрая се оказва, че доброто няма нищо общо с Истината, с образованието, т.е. с образованието на душата си. Само добрини е правила и накрая нито на себе си е помогнала, нито на детето, да не говорим, че е станало много по-лошо. Това са добрините, неразбраният път на доброто.

    Другият важен момент от дълбокото: Който има любов, той знае какво да търси. Това е мярка: има ли любов, той знае какво да търси. Той никога не търси знания. После ще стане въпрос за грехопадението. То се състои в това, че човек е избрал знанията. Вместо любовта той е избрал Дървото за познанието на доброто и злото. Който има любов, той никога не търси знания. Той е изцяло насочен в търсенето на своя Учител. Думата Учител обхваща много неща. Едновременно обхваща и Любовта, и Мъдростта, и Истината, и Небитието, и всичко, което е съществено, така че тази дума е много широка. Той е изцяло насочен в търсенето на своя Учител, защото Учителят е неговият корен, неговата свещена основа. Знанията не могат да те преобразят, защото нямат корен, т.е. нямат корен в любовта. Примерно ако почнете да четете Стивън Хокинг, така нареченият втори след Айнщайн — големи знания за вселената, но той няма любов. Означава, че всичките му знания накрая отиват някъде и той потъва с тях. Това също има хубава страна, но то е от съвсем друга гледна точка.

    За недостойния човек няма реални изпитания. Той има някакви изпитания, но никога няма реални изпитания, затова той живее като мъртвец. За стремящия се ученик има много изпитания. Те ще му дадат прозрения, но тези прозрения не са достатъчни за Истината, те са само въведения, говорим за стремящия се ученик. Само достойният, казва Учителят, се среща с най-страшните изпитания. Те го връхлитат със страшна сила. Казвам това, защото в последно време много хора идват с големи изпитания и с малки и ме питат: Какво да правя? А човек трябва да се организира, винаги може да победи изпитанието. Духът в човека е всякога силен, по всяко време, въпросът е човек да е буден. Те го връхлитат с голяма сила, защото той се е устремил изцяло към Истината — не деветдесет процента, а изцяло. Понеже се е устремил изцяло, Истината иска да проникне в него и тя му показва най-страшното си лице, т.е. най-страшните изпитания. Това е начинът, по който Истината се образува в човека — най-големите, най-страшните изпитания. Това е начинът, по който Истината избира най-достойните. Казвам това, понеже скоро пак имаше хора, които идваха при мене и говореха за самоубийство. Едното братче се отказа, понеже успях да му кажа нещо.

    Истинската майка има първо любов към Бога (тук трябва да се разберем по един въпрос), а после към детето. Защо казвам това? Защото без любов към Бога, абсолютна, тотална любов към Бога и винаги на първо място, това означава едновременно и любов към Истината, без любов към Бога отношенията стават нереални. Дори и когато обича детето си и иска да направи всичко за него, постепенно отношенията стават нереални,въображаеми и нещо съществено се изгубва. Бог не е между тях – най-лошото нещо, което може да се случи. Затова първата заповед е любов към Бога, не втората, не третата, а първата – любов към Бога. Така че тук правя ударение, защото без любов към Бога любовта към човека се превръща в нещо опасно. Пак ще повторя: Без любов към Бога, без Бог да е в тебе и между вас с другите души, любовта към човека се превръща в нещо опасно. Без любовта към Бога, т.е. без изпълнението на първата заповед и майката, и детето пътуват към злото. Независимо каква философия имат, какви знания имат, без изпълнението на първата заповед те пътуват бавно към злото. Само въпрос на време е то да се случи.

    Злото е злоупотреба със свободата, но също така именно от свободата ще се роди и истинското добро. Това означава, че доброто също произлиза от свободата. И единственото истинско добро е, когато то е произлязло от свободата, това означава от мярката на Истината, доброволно, не насилено, а изработено по пътя на свободата и на страданията. Само тогава ще се роди истинското добро, именно затова е допусната свободата. Няма значение дали човек ще страда един живот или хиляди, той ще стигне до истинското добро. Защо? Защото в душата е много дълбоко вложена любовта към Единствения. Където и да ходи, всички светове да обиколи, тя винаги ще иска да се върне при Него. Това е неизбежно, така че причината за свободата е много по-дълбока и много по-разумна, отколкото изглежда. Това означава, че свободата може да създава и добро, и зло. Ще обясня: ако отхвърлим свободата, ще създадем още по-голямо зло. Има такива, които искат да отхвърлят свободата. По пътя на свободата ще се зароди истинското, изстраданото добро.

    Щом имаш и най-малката зла помисъл в себе си, макар пред света да изглеждаш много добър, Истината ще те накаже за това скритото, защото ти си виновен пред Духа на живота, пред святия Дух на вечността. Ти всъщност дълбоко в своето малко зло намерение извършваш реално зло и оттам се отдалечаваш. Затова Учителят казва: Истинските отношения се намират в подсъзнанията на хората. Истинските отношения не са това, когато се поздравяваме на улицата и се усмихваме, а примерно аз дали имам едно дълбоко, реално, Божествено отношение към твоята душа. Аз трябва да си дам отчет. Ти може да ме мразиш, може да ме критикуваш, но аз пред Учителя, пред себе си, пред своята душа, пред Духа на вечността, аз трябва да знам точно дали съм на място. Значи важно е какво вършиш в своето подсъзнание. Затова на някои хора казвам: първо си уреди отношенията с подсъзнанието и тогава ела да говорим. Някои хора идват и мислят, че могат да се скрият. Подсъзнанието е мястото на скритото зло. То може да е малко, но то расте, като синапеното зърно — от малко става много голямо. Там е мястото на малкото зло, което винаги може да стане голямо. Затова Учителят казва, че ако някой убива муха, след време ще убие кокошка, кон и накрая човек. Това обяснявах преди години на един пастор, пасторът на адвентистката църква в България сега, станал е голям, той убиваше мухите. Аз му казах: За какво ти е тази палка? Не заради самата муха, а заради живота, който ти не можеш да върнеш в нея; ти посягаш на един живот. Освен това, какво толкова: мухата може да ти кали търпението. После, ако кухнята е чиста, какво ще прави тази муха при тебе – но той така и не ме разбра. Продължи да си ги чука и след време, разбира се, Духът ще го чукне и него. Важно е какво вършиш в своята дълбочина, там ученикът трябва да е буден.

    Другият важен момент: Ако Бог унищожи злото, Той ще създаде по-голямо зло. Ще обясня: преди време, когато говорехме за тайната реч във вселената, там обяснихме нещо. Сега ще кажа друго нещо: ако Бог унищожи злото, Той ще създаде по-голямо зло. Защо? Защото ще отнеме пробуждането на човека за съзнателното добро, за истинското добро, заради което е дадена свободата. Значи свободата е дадена, за да стане човек съзнателно добър, както преди това ви казах, пак ще го повторя, понеже е важно. Учителят казва: Не трябва да бъдете добри, а абсолютно добри, т.е. да няма изключения. Дали ти правят зло, няма значение, винаги отговаряш с добро. Тогава ако си спомняте, бях ви казал диагнозата, кой човек е добър и кой лош, пак ще я повторя: ако на добрия човек му направят деветдесет и девет злини и едно добро, той ще помни само доброто – всичко друго забравя, изтрива го и запомня само доброто; ако на лошия човек му направят деветдесет и девет добрини и само едно зло, той ще помни злото – само това помни, всичко друго го забравя, това е лошият човек.

    Страданието ще те освободи от несъзнателното добро. Една от красивите страни на страданието е, че то ще те спаси, ще те освободи от несъзнателното добро. Вие сте чували много хора да казват: Все правя добро и все зло идва. Човек, който прави добро и който иска нещо насреща, ще му идва зло. Който го прави заради Бога, той насреща не иска нищо и когато му се случи зло, той го приема с любов и израства, не казва “защо ми се случи зло”. Той го приема и расте. Страданието ще те освободи от несъзнателното добро, което всъщност е зло. Правиш добро, но без мярката. Ти не познаваш нещата, затова Учителят казва: Когато правите добро, питахте ли Бога? Много хора не знаят последствията. Има много добри постъпки с много лоши последствия, те са от Черното братство. Има лоши постъпки с много добри последствия, те са от Бялото братство. А има постъпки добри, които са с много добри последствия, те са от Всемирното братство. Отначало докрай там работи истинското добро. Какво добро може да направи например обикновеният човек? Той първо не е направил добро на себе си, не познава себе си, не познава душата си. Въобще какво добро може да направи спящият човек? Не казвам да не прави услуги и да не се старае. Какво може да направи спящият, неосъзнатият човек? Цял живот да прави добрини, ако той не познае себе си и любовта, всичко накрая ще бъде разрушено, защото това не е съзнателното, пробуденото, истинското добро. Това означава, че несъзнателното добро те увлича във все по-голям мрак. То не те пробужда, както наблюдавате обикновените хора – правят добрини, но по този път не познават нито Бога, нито себе си, нито Истината, нищо. И накрая изпадат в безизходица. В момента имам десетки хора, които много добрини правят и идват при мен, защото са в безизходица.

    Ако свободата те води към своеволие, ти вървиш към самоунищожение. Свободата не е своеволие. Човекът на своеволието изгубва себе си. И да прави добрини, и да прави злини, все едно, той изгубва себе си. Той не познава своите скрити намерения. Ще дам един пример, който е малко странен и може да се разглежда от много гледни точки. Един циганин имал малко циганче и то постоянно го питало: Татко, какво е това живот? Циганинът отговаря: Не знам. Какво е това свобода? Циганинът отговаря: Не знам. Какво е това истина? Не знам. Какво е това добро? Не знам. Накрая циганката казала: Стига си измъчвал баща си, не го питай за нищо. Но циганинът казал: Нека да пита, ма, да се учи. – Тук има нещо странно, има и една такава гледна точка: той не му казва нищо. Има много хора, които учат децата си на знания и накрая тези знания ги разрушават. Забележете едно от тънките тълкувания: той не го учи на нищо. Това задължава детето да търси отговори отвътре, от Бога. Дали то ще търси и ще намери отговорите, може да се окаже след време, че това е по-голяма помощ. В света има много странни неща и много са различни гледните точки. За едни гледната точка е живот, а може да се окаже, че това е смърт, а от друга гледна точка, смъртта може да се превърне в живот. На едно място Учителят казва: Що е смърт? И дава кратко определение: Това е ново оживяване.

    Връщам се на идеята: от теб зависи дали да има зло, или да няма. Ще дам един пример, говорили сме много по този въпрос: храниш се, ядеш спокойно, бавно и спираш на най-сладката хапка. До този момент е Бог. Няма зло. Правиш някакви постъпки, спираш на точната постъпка. Не се натрапваш на човека, чисто, благородно – до този момент е Бог. Това е мярката. Бог е вече в тебе. В момента, в който преядеш със следващата хапка (защото Учителят казва, че следващата хапка е отрова), в момента, в който преядеш, злото се явява. Досега го нямаше. Една крачка само. Аз ви казах и за онази сестра във Владиславово. Когато й казах това за сладката хапка, тя каза: “На мене всичките ми хапки са сладки”. Само че злото навлиза, следващите хапки не са сладки. Затова някои казват, че Истината е горчива, но всъщност Истината е много мъдро нещо. Истината има един вечен вкус и няма нищо общо с горчивината, но тя е горчива за тези, които не я разбират. Тези, които не я обичат, за които всичките хапки са сладки, за тях Истината става горчива. Това беше мярката. Но както казах, ти решаваш да ядеш още. Някои ядат много повече, аз тук само загатвам. Някои преяждат по три пъти вечерта. Познавах едни екскурзоводи, които вечер ядяха от първо до седмо. Е, мъжът почина от ядене и пиене; тя остана сама, за да мисли. Не осъждам нищо, но искам да кажа: има едни мерки. После, някои се тревожат за напълняването. Има една малка тревога в напълняването и в по-голямото отслабване. Къде се намира тя? Има една мярка, която е плюс-минус около четири килограма от твоето нормално тегло. Може да напълнееш малко повече от четири килограма, в мярката си; малко по-малко от четири на минус, пак си в мярката. В момента, в който минеш тази мярка, някои се разтревожват, това не е случайно, това е подсъзнанието. Защото се разрушава, посяга се на равновесието на духовното здраве, не говорим за физическото; нещо в духовното здраве се нарушава. И затова някои леко се тревожат, почват да спортуват, което го одобрявам. Каквото и да правят, го одобрявам, за да търсят оня баланс, който е в мярката, в който не преяждаш. Не преяждаш с още една хапка, а гледаш да си в онова духовно поле, което ти осигурява твоето лично тегло, твоята свобода.

    Следващата хапка беше злото. Това означава, че ти покани дявола. Него го нямаше до този момент. Някой сега ще започне да се оправдава… Аз не казвам, че е лесно и на никого не препоръчвам лесно да разреши този въпрос, защото някои може да се отчаят. Допреди тази хапка дяволът го нямаше; една хапка и той се яви. Някой път една лоша постъпка и той се явява, така злото оживява. Ти го съживи, а не че то съществува. Ти му даде храна с тази постъпка. Някой път четеш книга повече, отколкото трябва — това е преяждане. Водиш разговор по-дълъг, отколкото трябва — това е преяждане. Гледаш телевизия повече, отколкото трябва. Този приятел, дето ви казах миналия път, дето му откраднаха телевизора, понеже гледа повече, отколкото трябва, дойде да ме пита какво да прави. Казва: Взеха го с дистанционното. Аз му казах: Те вървят винаги заедно. Той сега ме среща и така, взе да мисли, казва: Май хубаво стана… и т.н., започна да мисли. Защото Бог мисли за него, иска да му спести нещо. Тази телевизия му поглъща основната енергия, а той няма запаси от енергия да си позволи да гледа повече телевизия. Той трябва главната си енергия да даде за Истината, а остатъците да ги даде за телевизията. Той обърнал нещата наопаки. Казвам му: Радвай се, че не са ти изнесли апартамента със стените. Това са символи. Пак казвам: не казвам да разрешаваш въпросите бързо, а да се заемеш бавно, спокойно и разумно. Никога не трябва да се бърза.

    Бог съществува, защото съществуват злото и страданията. Именно затова съществува идеята, наречена Бог. Бог съществува, за да ги погълне — и злото, и страданията, това е Негова идея. Той съществува за да ги погълне, но трябва ти да се отдадеш на Истината. Ти самият трябва да направиш правилния избор и да се отдадеш на Истината. Ако светът беше тотално добър, на всяка крачка добър, нямаше да има нужда от идеята за Бог, въобще нямаше да има нужда от Бог, ако всичко течеше като постоянно добро, неизменно добро, на всяка крачка добро. Затова Учителят казва, че в ангелския свят е много трудно да намериш същество, на което да направиш добро. Какво добро ще направиш на един ангел? Голяма мъка има, много трябва да се измъчиш, за да му направиш истинско добро, а да не говорим на архангел или на серафим. Някои искат да направят добро на Бога.

    Защо има черни учители? Разбира се, това “черни” е в кавички, защото те вършат друго добро. Казвам: неправилно вярващите създават черните учители, просто те ги сътворяват. От Небитието налага се да дойдат черни учители. Както демоните създадоха Хитлер, както тези черни учения и любовта към злото създаде Хитлер. Просто Хитлер трябваше да дойде, той няма избор. Той просто е сътворен и трябва да се яви. Същото е и тука: неправилно вярващите, неискрено вярващите, т.е. лицемерните в дълбочината си, те явно се представят по друг начин, говорим в дълбочината си, те създават черния учител, те са основата, а той само идва. Той има основание, затова идва. Това е все едно да обвиняваш дявола за еди-какво си. Ами защо човек не обвинява себе си за това, че не следва Бога? — аз поставям въпроса така. Защо казваш, че дяволът е в твоя живот? Защо казваш, че семейството е прокълнато? А защо ти не следваш Бога? Не е ли това по-важният въпрос? Както някои питат: Има ли живот след смъртта? Живот има преди смъртта, това е. Ако имаш живот преди смъртта, няма да питаш, защото животът тече като вечен поток, няма такъв въпрос. Защо ти не обвиняваш себе си? Ето вижте колко човекът е коварен, човешкият ум, логичният ум, знаещият ум как все търси вината другаде. Защо ти не следваш Бога? Твоят изопачен вътрешен ум не е ли дявол? Като казваш за дявола и като мислиш, че той някъде отвън идва, ами той не идва ли, защото има нещо в тебе, което го привлича? Той идва отвън само като потвърждение. Това означава: не изопачавай себе си и дяволът ще изчезне, ще отпадне.

Използвайте клавишите (лява/дясна стрелка) от клавиатурата, за навигация между страниците с резултати от търсене.