Елеазар Хараш за ... Окултната история
Всичко е произлязло от мястото, където няма имe, няма понятие, няма ограничения. Всичко е произлязло от Бездната – Върховното, Абсолютно Нищо, наречено още Неназовимо.
Бездната е създала всичко, но тя самата няма история, няма начало. Тя само се проявява. Но тя е винаги отвъд, винаги неуловима, наричат я Абсолюта, Праотеца, Първопричината или понякога просто Отец. Но думите не я побират. Те са само посока, но важна посока. Тя е винаги отвъд, винаги над всичко, над всички науки, над всички религии, над всички истории, над всяко слово, над тишината, над понятията, тя си остава мистерия.
Всичко, което е създадено от Бездната, в сравнение с нея е малко, включително идеите Бог, Луцифер, Христос, синове, вселена, богове, вечност. Но има неща, които са значителни, Мъдростта, Любовта и Истината. Те водят към безкрайно вдъхновение, което води към боговете, които са разбрали тайната на Бездната. Те нямат просто вдъхновение, а безкрайно вдъхновение. И именно основата на това вдъхновение е Любовта, Мъдростта и Истината. Затова те са важни, защото те го създават по този път навътре.
Това, което било създадено в Праначалото, е било Бог като идея, безкачественост. Няма качества, няма свойства. То е било нещо като духовно космическо семе, наречено по-късно яйце. Това духовно космическо яйце е било семе, което е съдържало абсолютно всичко, като се започне от малката тревичка и се стигне до най-голямата пирамида в Египет. Т.е. и двете съдържат такива тайни, че неможе да се каже, че пирамидата е по-голяма тайна от малката тревичка, защото и двете съдържат тайната на развитието и развоя. Всички малки и големи неща са свещено важни, това е идея.
Бездната е създала всичко, но тя самата няма история, няма начало. Тя само се проявява. Но тя е винаги отвъд, винаги неуловима, наричат я Абсолюта, Праотеца, Първопричината или понякога просто Отец. Но думите не я побират. Те са само посока, но важна посока. Тя е винаги отвъд, винаги над всичко, над всички науки, над всички религии, над всички истории, над всяко слово, над тишината, над понятията, тя си остава мистерия.
Всичко, което е създадено от Бездната, в сравнение с нея е малко, включително идеите Бог, Луцифер, Христос, синове, вселена, богове, вечност. Но има неща, които са значителни, Мъдростта, Любовта и Истината. Те водят към безкрайно вдъхновение, което води към боговете, които са разбрали тайната на Бездната. Те нямат просто вдъхновение, а безкрайно вдъхновение. И именно основата на това вдъхновение е Любовта, Мъдростта и Истината. Затова те са важни, защото те го създават по този път навътре.
Това, което било създадено в Праначалото, е било Бог като идея, безкачественост. Няма качества, няма свойства. То е било нещо като духовно космическо семе, наречено по-късно яйце. Това духовно космическо яйце е било семе, което е съдържало абсолютно всичко, като се започне от малката тревичка и се стигне до най-голямата пирамида в Египет. Т.е. и двете съдържат такива тайни, че неможе да се каже, че пирамидата е по-голяма тайна от малката тревичка, защото и двете съдържат тайната на развитието и развоя. Всички малки и големи неща са свещено важни, това е идея.
Из "Храма на Мъдростта"
При грехопадението окултната история казва: Адам стана еднополов.
Духът в нас е Адам, душата в нас е Ева. След грехопадението Адам и Ева бяха отделени от Дървото на Живота – оттук започна човешката история, преди това историята е друга, по-богата.
Мъжът е умът, той трябва да се отдаде на Бога, за да постигне своето начало, което е Духът. Духът – това е Абсолютната Разумност – тогава жената, която е сърцето, има какво да получи. Това се отнася до Божествения живот.
Духът в нас е Адам, душата в нас е Ева. След грехопадението Адам и Ева бяха отделени от Дървото на Живота – оттук започна човешката история, преди това историята е друга, по-богата.
Мъжът е умът, той трябва да се отдаде на Бога, за да постигне своето начало, което е Духът. Духът – това е Абсолютната Разумност – тогава жената, която е сърцето, има какво да получи. Това се отнася до Божествения живот.
Из "Окултно Ученичество"
Пътят на окултната история е наистина много дълбок.
Из лекция История на еврейския народ, изнесена на 9 юли, 1993г.